Screen%20Shot%2006-07-15%20at%2007.57%20

Tässä olen mä. Jenna Lahti. 19-vuotias himobilettäjä ja räväkäs persoona. Oon just tulossa töistä Saritan kampaamo & kauneushoitolasta, missä oon työskennelly kesäisin 15-vuotiaasta saakka. Joku vois luulla, et työ on ykstoikkoista, mut sitä se ei tosiaan oo. Uudet asiakkaat pitää mut innostuneena hiustenlaitosta ja kauneudenhoidosta.

"Mut Jami, sä lupasit et me mennään tänään safkaa sinne hienoon uuteen ravintolaan!" vingun kännykkääni. "Mä ootin sitä koko päivän vittu...No okei, huomenna sit ja muistakin et jos sä viel perut nii saat olla ilman seksii loppukuukauden!"

Paskapuhetta. En mä vois olla ilman Jamin kyrpää edes viikkoa. Meillä oli upee seksielämä ja voin valehtelematta sanoo, että Jami on ylivoimaisesti paras mut aiemmista panokavereista. Ja niitä on monta. Mun maine on tääl Korkosalossa ehkä vähän huorahtava, mut mä en välitä. Mielummin huora ku neitsyt.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2004.53%20

Saavun kotipihaan ja kukas muukaas siellä on vastassa kuin mun idioottieksä Juuso Vainio. Me deittailtiin puol vuotta neljä vuotta sitten ja tää kusipää ei vaan pääse musta yli. Alkaa jo pikkuhiljaa risoo ku Juusolla on noin kovat vaikeudet antaa vaan olla.

"Jenna, mä ootinkin sua!" se hihkaisee ja kattoo mua ihailevalla katseella. "Halusin vaan kysyy, että eikö me voitas palata takaisin yhteen? Me molemmat rakastetaan toisiamme ja voi luoja millanen seksielämä meil oli... Se oli maagista. Ja sä olit sillon vasta 15-vuotias, nykyään sul on varmasti karttunu taidot ihan hulluna!"

Mun naama alkaa punertaa silkasta kiukusta. Kuka toi oikeen luulee olevansa? Meillä tosiaan oli hyvä seksielämä, mut muuta se ei ollukaan. Siitäki tuli aikoinaan niin iso kohu kun selvis, et mä panen 19-vuotiasta. Mut mulle se oli sillon ihan perus - menetin neitsyytenik 13-vuotiaana ja vuotta aiemmin alotin jo käsipelin harrastamisen.  

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2004.58%20

"Etkö sä jumalauta tajua, et meil ei tuu koskaan olee enää mitään?" karjun. "Sulla oli mahollisuutes ja sä mokasit. Mä jätin sut neljä vuotta sitten enkä oo katunu sitä päätöstä päivääkään. Joten painu nyt vittuun tai mä kutsun poliisit!"

Juusolla välähtää silmissä kaiken sen ihailun keskellä pieni pelon häivähdys ja se rupee tekee lähtöä. Mä seuraan vielä niin kauan, kunnes se on kaukana mun kotitontilta ja huokasen sit syvään. Elämä on rankkaa kun deittailee kusipäitä.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.03%20

Mä kihisen kiukusta yhä edelleen, joten kaivan laukusta askin Mallun IceBlastia ja poltan syvät henkoset röökistä. Istun portaille hetkeks ja tsiigailen ohikulkevia ihmisiä. Miten mä saisin Juuson lopettamaan mun vainoomisen? Mä oon seurustellu puol vuotta jo Jamin kanssa eikä vaan mee perille, et en enää haluu sitä.

"Jenna, tulitkin jo kotiin - mikä tuo sinun kädessäsi oikein on taas kerran?" kuuluu äidin ääni mun selän takaa. "Enkö tosiaan ole tehnyt riittävän selväksi, mitä mieltä olen tuosta tavastasi? Kohta loppuu rahahanat Jenna-kulta, jos et osaa olla erossa tupakasta."

Noin äiti on sanonu aina. Alotin polttamisen 14-vuotiaana ja vaan alkuaikoina jaksoin salailla sitä. Nykyään mulle on yks hailee, mitä äiti tai kukaan muukaan kelaa mun tupakoimisesta. Sitä paitsi, jos äiti tosiaan täyttäis uhkauksensa ja lopettais rahan antamisen, mun isä kyl suostuis maksaa vaikka 30 seuraavan vuoden röökit. Isällä on menestyny ja tunnettu lakifirma Lahti & Poika, jonka se perusti yhessä Susannan, sen uuden vaimon, pojan kaa. Isä on kaiketi aina halunnu pojan, mut sai vaan kaks tytärtä. Tekee aika katkeraks, mut minkäs sille voi.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.12%20

Kun oon polttanu rauhassa kessun loppuun, meen sisälle ja suoraan omaan huoneeseeni. Viskaan laukun sängyn viereen ja avaan läppärin. Se on upouus MacBook, jonka isä osti mulle valmistujaislahjaks. Kampaamokoulu oli yhtä helvettiä, mut kunnialla pääsin pois. Tästä on tarkotus suunnata ehkä ammattikorkeeseen, mut kattoo nyt vielä. Kaikki on auki.

Ehdin olla paikalla chatissa ehkä puoli minuuttia, ku Saku, Jamin paras kaveri, laittaa mulle viestiä. Me hengaillaan usein yhessä ja tykkään tosi paljon Sakusta. Se on parasta känniseuraa. Kännistä puheenollen, siitä se Sakukin laittaa viestiä. Se kutsuu mut baariin illalla. Mukaan tulee meijän lisäks, myös Sakun kämppis Mikael, joten kutsun Heidin siltä seisomalta. Me sovitaan et Heidi tulee meille kaheksalta laittautumaan ja että mentäs baariin sit joskus yhentoista jälkeen.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.21%20

Ilta menee nopeasti ja pian mä ja Heidi ollaankin viimeistelemässä bilemeikkejä vessassa. Mä ja Heidi tutustuttiin yläasteen seiskaluokalla kun Heidi tuli meijän kouluun ja siitä asti ollaan oltu erottamattomia. Mä olin valmiiks jo vitun villi persoona, mut Heidiin tutustuminen toi sen parhaiten esiin. Me ollaan yhessä Korkosalon bilehuorat.

"Vai pitäskö mun sittenki laittaa se musta glittermekko? Tää on ihana mut korostaa tosi paljon mun muotoja ja jotenki tuntuu pahalta laittautuu näin seksikkääks vaikkei Jami oo ees tulossa..." pohdiskelen ja otan kulauksen bissestä.

"No oma on menetyksensä ku ei pääse! Sitä paitsi, miten se ees sil taval meni perumaan sen teijän yhteisen illallisen? Ihme urpo", Heidi sanoo kärkkäästi. "Mä oon sitä mieltä, että sä voit lähtee vaikka alasti bilettämään ilman Jamia!"

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.42%20

Pian me tilataan taksi ja tavataan jätkät baarin edustalla. Jono on aika perus, mut yleensä me päästään sisään ohittamalla edelliset - jos ollaan tyttöporukalla. Nyt messissä on kuitenkin Saku ja Mikael, jotka vähän hidastaa meijän menoa mut ei se mitään. Musta on tosi jees hengata Sakun kanssa. Se ja Jami on ku paita ja peppu ja mä ihailen niiden ystävyyttä. Mulla on elämäni aikana ollu vähän liikaakin tekopyhiä ämmiä ympärillä, kuten vaikkapa Minea Saarinen. Me oltiin parhaita kavereita tosi pitkään, mut sit mä tapasin Heidin ja Minea alko kateuspuuskissaan levittää musta kaikkea paskaa. Noh, mulle onneks kaikki julkisuus on positiivinen asia.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.46%20

Me päästään onneks vihdoin baariin sisään ja siinä samassa Heidi suuntaa Mikaelin kaa tanssilattialle.

"Noi niin päätyy panemaan", mä totean Sakulle, joka jää mun kanssa baaritiskin edustalle. Se nauraa ja nyökkää.

"No, mitä sais olla neidille?" Saku kysyy ja osoittaa baaritiskiä. "Mä tarjoon tän illan."

"Miks ihmeessä?" ihmettelen, vaikkei mua se tarjoominen todellakaan haittaa. Isän kuukausirahalla mulla ois kyllä varaa tarjota koko baarille tää ilta, mut miks ei.

"No kyllähän nyt noin kuumalle naiselle täytyy tarjota", Saku nauraa ja vinkkaa silmää. Meille on aina ollu ihan tavallista flirttailla silloin tällöin, mut enimmäkseen ku Jami ei oo paikalla. Se ei tykkää siitä kauheesti.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.51%20

Pikkuhiljaa mä alan olee elämäni tuubassa. Me jorataan porukan kaa tanssilattialla täysiä diskopallon loisteessa.  Mulla on aina baarissa niin hauskaa, et ihmiset mun ympärillä on alkanu varotteleen siitä miten paljon mä niissä käynkään. Mut mä haluun elää nuoruuttani ihan täysillä, ihan sama vaikka joskus kuuskymppisenä mulla ois maksa- tai keuhkosyöpä. Ei oo mun nykynen ongelmani.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.54%20

Yhessä vaiheessa tanssin ittekseni rauhassa, kunnes mä tunnen perseelläni jonkun käden.

"Ei vittu mikä perse", se ällöttävä pervo kehuu. Yritän repii sitä pois musta, mut en saa sen kättä irti. Ei mua tavallisesti häiritse, jos joku vähä tunnustelee, mut toi jätkä on niin oksettava, et en haluu antaa sille maistiaistakaan musta.

"Päästä irti vitun kusipää!" kiljun.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.55%20

Siinä samassa sen jätkän takaa loikkaa esiin Saku, joka väkisin repii sen pois mun otteesta.

"Jos sä viel kerran kosket tohon naiseen, nii sä lähet täältä ambulanssilla vittuun!" se karjuu. Vaikka mä oon helvetin kännissä, pystyn silti erottaan sen ällötyksen kasvoilta pelon. Saku on hyvässä kunnossa oleva välillä vähän turhanki rohkee jätkä, joten mä tiiän et se voittais 100-0 ton kusipään.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.58%20

Heti ku se jätkä luikkii pakoon, mä tuun kiittämään Sakua. Halaan sitä ja siitä me jäädänkin tanssimaan hitaita just sopivaks vaihtuneen musiikin tahtiin.

"Kiitti ku tolla tavalla pelastit mut", kuiskaan Sakun korvaan. "Mä vaan jotenki lamaannuin tossa tilanteessa. Kyl sä tiiät et yleensä mä oon heti ensimmäisenä heivaamassa tollaset kourijat vittuun mun läheisyydestä."

"Tiiän totta kai", se vastaa ja hymyilee flirttailevasti. "Mä tiiän et osaat pitää huolta itestäs..."

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2005.59%20

Me pyöritään hissukseen tanssilattialla ja yhtäkkii mä tunnen, kuinka Sakun kädet laskeutuu mun perseelle.

"Ei kai haittaa, jos mä vähän lepuutan näitä tässä?" Saku kysy veikeästi hymyillen.

Mietin Jamia hetken, mutta vastaan silti: "No miksei. En usko et Jami on täst moksiskaan. Tehän ootte parhaita kavereita."

Saku nyökkää. Sen kädet tunnustelee mun peppua hellästi. Voin melkeen vannoa, et tunnen sen kovettuneen kyrvän mun reidellä. Me kerran kännissä saunottiin yhessä ja voin sanoa, et sil on kyl mukavan kokonen muna.

Screen%20Shot%2006-14-15%20at%2006.03%20

Hitaasti Saku painautuu mua vasten ja antaa sen huulten koskettaa omiani. Me vaihetaan kauniin musiikin soidessa sylkee, mut pian keskeytän koko jutun ja vetäydyn kauemmaks Sakusta.

"En mä voi tehä tätä Jamille", mutisen. "Anteeks. Mut mä rakastan Jami yli kaiken, enkä haluu satuttaa sitä."

Saku nyökkää vaisusti ja hitusen pettyneenä, mut sanoo kuitenki: "Ei se mitää. Mä ymmärrän kyl. Enkä mäkään kyl haluu Jamille mitään pahaa."

Loppuilta sujuukin sitte shotteja vedellessä ja jotenkin mä kai onnistun pääsemään kotiinki.